Choose Language

Snoot står för innovation, kvalitet och funktionalitet. Snoot har alltid utmanat sig själv för att skydda varumärkets unikhet samtidigt som det genom åren har utvecklats. Sedan företaget grundades 2009 var Snoots vision att kombinera de strikta kraven för sportkläders funktionalitet och hållbarhet med uppmärksamhet på detaljer och designmedvetenhet från modebranschen. Denna vision resulterade i plagg som är vackert utformade, med en modern passform i kombination med en hög funktionalitetsnivå.

Från och med 2018 inleddes en process för omplacering av varumärket. Snoot-produkter får en allt mer distinkt och exklusiv stil. Företaget har strävat efter en tydlig och enkel filosofi: att skapa unika produkter av högsta kvalitet, ”tidlöst”, mångsidigt och innovativt.

Sport, komfort, kvalitet och konsistens har alltid varit de utmärkande egenskaperna hos varumärket Snoot som under åren har kunnat utvecklas medan de förblir i överensstämmelse med varumärkets arv, i en kontinuerlig sökning efter en ständig dialog med sina många konsumenter i världen. Vi strävar efter att tolka Snoot-varumärket ofta genom att hålla oss i linje med dess historia och dess DNA och anta ett nytt sätt att göra affärer på.